فروش یک محصول وابسته به تبلیغات درست است و یکی از راههای فروش جذب مشتری در لحظه است، در چنین شرایطی استفاده از تابلوهای تبلیغاتی میتواند توجه مشتری را به خود جلب کند.
با توجه به بررسیهای اخیر در حوزه تبلیغات مشاغل، امروزه بیشترین تبلیغات از یک کسب و کار در فضای مجازی مانند صفحات وب و یا برنامههایی مانند اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و یا یوتیوب صورت میگیرد، اما در اصل این روش یک نوع تبلیغات از راه دور است.
تبلیغات گستردهای که از کسب و کارهایی مانند مغازههای فعال در زمینه پوشاک و یا رستورانها، در شبکههای اجتماعی صورت میگیرد، در قالب فیلم و تصویر تهیه میشود و از این طریق با مشتری ارتباط برقرار میکند. اگرچه تأثیری که تبلیغات مجازی بر مخاطبان خود دارند قابل توجه است اما همچنان جذب مشتری به صورت مستقیم و بدون واسطه یکی از خواستههای اصلی صاحبان مشاغل است.
در همین راستا صنعت تابلوسازی تاکنون ابزاری قدرتمند برای معرفی کسب و کارها بوده است. به طوری که تصور یک مغازه یا فروشگاه بدون داشتن تابلو امکان پذیر نیست. به طور مثال یک روش تبلیغات برای معرفی یک فضای تجاری به مخاطب، نصب تابلو مغازه قبل از افتتاح آن است.
بررسی تابلوهای چلنیوم در چرخه عرضه و تقاضا
در میان تنوع زیاد تابلوهای تبلیغاتی، تابلو چلنیوم را میتوان جزو محبوبترین تابلوها در نظر صاحبان کسب و کار دانست. تقاضا از این محصول همواره بالا بوده و این موضوع در صنعت تابلوسازی یک امتیاز مثبت به شمار میآید. از دلایل محبوبیت استفاده از چلنیوم در تابلو مغازه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
· قابلیت بالای انعطاف پذیری چلنیوم و سهولت اجرای طرحهای پیچیده
· امکان تعبیه نور برای ایجاد جذابیت بصری و همین طور قابل مشاهده بودن در شب
· تنوع زیاد در رنگ، طرح و جنس صفحات قابل استفاده در طراحی
· مقاومت بالا در اثر تغییر شرایط محیطی
· قیمت مناسب و مقرون به صرفه
انقلاب تابلوهای چلنیوم در صنعت تابلو سازی
چند دهه قبل که در کشور اسپانیا چلنیوم ساخته شد، توانست در مدت زمان کوتاهی توجه تمامی اصناف را به خود جلب کند. قابلیت شکل پذیری این محصول باعث میشود که به صورت یک نوار دور صفحات طراحی شده متصل گردد. اگرچه در ابتدا طراحی و ساخت تابلوهای چلنیوم به صورت ساده انجام میشد اما گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژیهای ساخت، منجر به تولید تابلوهای چلنیوم مختلف شد.
یکی از مهمترین تغییراتی که در طول زمان در تابلوهای چلنیوم به وجود آمد، امکان ایجاد پانچ روی صفحات و لبههای طرح بوده است. در نوع طرح پانچ تابلو، محدودیتی وجود ندارد و میتوان هر نوع پانچ طرح دار متناسب با موضوع تابلو بر روی صفحات به وجود آورد. علاوه بر آن ایجاد پانچ بر روی صفحات و یا لبههای کار جلوه متفاوتی در نورپردازی به وجود میآورد. تأثیری که صفحات پانچ شده در نمایش نور دارند به مراتب بیشتر از صفحات ساده است.
بررسی ویژگیهای تابلو لایت باکس
به طور کلی میتوان تابلو لایت باکس را ترکیبی از فریم و نور دانست. طرح ایجاد شده روی صفحات آن توسط نورپردازی تعبیه شده در داخل قاب به نمایش درمیآید.
لایت باکسها صرفاً بر سر در مغازهها نصب نمیشوند، بلکه ویژگیهای خاص آن سبب شده که در حوزه تبلیغات کسب و کار به شکلهای گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرد. چند مورد از این ویژگیها عبارتند از؛
· امکان ساخت تابلو در ابعاد متفاوت و متناسب با نیاز مشتری
· امکان ساخت تابلو در اشکال گوناگون و بدون محدودیت در طراحی
· فریم لس بودن و قابلیت نمایش تبلیغات به صورت تمام صفحه
· قابلیت ساخت تابلو به صورت ایستاده برای نمایش تبلیغات در فضایهای مختلف
· قابلیت ساخت و نمایش به صورت گردان و چهارطرفه در جهت جذابیت بیشتر برای جذب مخاطب
بررسی تأثیر تابلوهای تبلیغاتی بر روند فروش
فروش یک محصول وابسته به تبلیغات درست و گسترده برای معرفی آن به مخاطب است. یکی از راههای فروش محصولات جذب مشتری در لحظه است. زمانی که افراد در خیابانهای بورس لوازم مختلف، حضور پیدا کنند و یا به مراکز خرید بروند احتمال خرید در آنها بسیار زیاد است. از این رو این زمانها فرصت مناسبی برای تبلیغ و ارائه یک محصول به مشتری است.
از تأثیرگذارترین نوع تبلیغات، تبلیغات دیداری است. در یک مرکز خرید چشمها به هر سو حرکت میکنند. زمانی که با یک تصویر جذاب روبرو شوند توقف کرده و به مطالعه سایر جزئیات میپردازند.
در چنین شرایطی استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در شکلها و اندازههای گوناگون میتواند مشتری را به سمت خود کشیده و در فروش یک محصول و یا محصولات یک برند تأثیر بسزایی داشته باشد.
هوشمندی در طراحی و فروش بیشتر
از مهمترین فاکتورها برای اثربخش بودن تابلو، میتوان به نوع طرح آن اشاره کرد. طرح موجود در این تابلوها پل ارتباطی فروشنده با مشتری است. هرچه طراحی هوشمندانهتر صورت گیرد به همان اندازه رابطه خوبی با مخاطب برقرار میکند که منجر به فروش بیشتر خواهد شد.
طراحی هوشمندانه یعنی توجه به انتخاب عناصر طراحی، استفاده از از رنگ مناسب برای جلب توجه بیننده، فونت خوانا و در عین حال جذاب، چینش موضوعات در کنار هم به طوری که محصول را به درستی معرفی کند میتواند در افزایش فروش اثرگذار باشد.
منبع: مهر نیوز
- ۹۹/۰۲/۳۱